Nuffnang-ADVertisemeNT

Assalamualaikum~~

Sunday, June 26, 2011

~~ sudah tiba masanya aku bangkit mengangkat ISLAM ~~

Assalamualaikum sahabat sahabiah yg disayangi.. moga sentiasa berada di bawah rahmat Allah s.w.t. pencipta sekalian ciptaan~~




entri hari nih special sket.. entah ah, dah sekian lama aku tak menulis, tetiba jadik nak menulis.. hahahaha... mesti korang tertanya-tanya aku nak tulis pasal ape.. tgk tajuk tu dah bleh agak.. "Sudah tiba masanya aku bangkit mengangkat ISLAM di IPG KDRI" insyaAllah dipermudahkan urusan oleh-Nya.. AMIN~~

pada satu hari aku didatangi seorang hamba Allah.. dia n aku ade buat meeting sket pasal topik yg diperbincangkan.. isi perbincangan tuh dirahsiakan~~ hihihihi.. dengar pada tawaran yg dioffer kat aku.. fuhh!!!! berdebar woooo!! memang aku berat hati sangat2 laa nak accept hamba Allah nih punya offer.. bukan apa, jawatan nih bukan main2, besar tanggungjawab.. kat padang mahsyar nanti aku akan disoal ngan Allah s.w.t. --- 



at first aku fikir2, aish, saya rasa macam tak berapa nak yakin ah nak pegang post nih... besau nih!! berat responsibility nye!!! besor bapook amanoh yang ditanggung tuh bro!!! Allah jela yang tahu camne perasaan aku masa tuh.. berkecamuk~~ tapi masuk sem 3 nih memang aku ade azam, massive resolution punye, ak tekad nak libatkan diri dalam aktiviti kepimpinan yang lebih tinggi, yg lebih mencabar... yela, masa sem 1 takde pegang pape, masuk sem 2 belambak lambak (bukan nk riak ye), masuk sem 3 ak hajat nak rilex skejap.. masuk degree sem 1 insyaAllah bermulalah era kepimpinan aku.. insyaAllah~~~

Man proposed, Allah disposed, gitulah sunnatullah nye.. kita bleh rancang apa saja tapi Allah yang tentukan.. insyaAllah akan ku ikhlaskan niat di hati untuk pegang POST tesebut... ya Allah berikanlah aku kekuatan untuk bangkit mengangkat AGAMA-MU.. di dalam suasana umat AKHIR ZAMAN INI, berikanlah peluang kepada ku untuk kembali kepada-MU.. lembutkanlah hati sahabat sahabiah ku yang beragama ISLAM untuk terus berada di landasan agamu.. dan semoga mereka mencapai REDHA-MU YA ALLAH~~~

insyaAllah, jika telah tertulis takdirku di Luh Mahfuz utk memegang jawatan ini, aku menerimanya qada' dan qadar MU dengan REDHA~~~ bantulah aku ya ALLAH~~ 

ALLAHUAKBAR !!!!!

SESUNGGUHNYA ENGKAU MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG~~ AMPUNILAH SEGALA DOSAKU YANG TELAH LALU-- AMIN



sekian saja coretan aku..
muzarK~~

1 comment:

Aizuddin Rojalai said...

good luck Muzark..
mesti jd naqib kan. hehe..
mmg ada sifat2 kepimpinan tuh..huhu

Insya Allah Bittaufiq Wannajjah :D